Summa sidvisningar

måndag 12 mars 2012

One of these surprisingly nice days...

Dagen började med att jag sov till halv tie. Om jag sover så länge finns risken att dagen far åt fanders. Men eftersom jag i gårdagens inlägg glappade om att städningen fortsätter i dag, så måste jag ju skrida till verket. Sovrummet skulle städas, annars skulle jag ju få skämmas ifall någon ev. läsare ställde mej till svars.
Lakan for i tvätten, täckena ut på vädring och bäddmadrassen åkte också ut på balkongen för att vädras. Vad jag inte hade räknat med, var ju att det blåste. Så bäddmadrassfodralet åkte också i tvätten efter att det hade hasat runt i snögloppet på balkonggolvet....

Sen blev det en liten stund med barnbarnet. Vi matade små tigrar och en pojke med riskakor och ost och det slog mej plötsligt att man kan föra en riktig konversation med den där lila pojken! Sen tittades det på "Pamala" (= Salama i "Cars") på datorn och snart dök Tonåringen med två kompisar upp och höjde ljudnivån i huset.
Den nivån kulminerade med att herrar Ridberg&Ekman och Ida ramlade in och då steg decibelnivån till max. Så kom barnbarnets mamma och hon fick knappt nån syl i vädret. Hon hann med nöd och näppe ut och Lilla Sonen med flickvän kom på besök. Då Husse kom hem var gården full av bilar....Han avlöste sålunda herrar R&E och Ida, som tog två av bilarna med sej. Själv snurrade jag mest i vinddraget av allt detta. Fortfarande med skitigt hår.
Men solen sken hela dagen! Och jag tycker om då det är liv i luckan. Och om tanken att få lägga sej i ett städat sovrum mellan rena lakan och på en nytvättad bäddmadrass!

Kladdkaka bakades av Tonåringen, kanske man kan tigga till sej en bit. Eller två?

                                          Här försöker Lilla Sonen mopsa upp sej mot mamma. 2009.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar